lunes, 9 de marzo de 2015

6a setmana de pràctiques: 2-6 de març

Aquesta setmana he finalitzat la UD a 2n Batxillerat. Per tant, aprofite l'entrada al blog per a expressar les meues pròpies impressions arran de l'experiència docent viscuda aquestos dies.

Durant la 4a i 5a sessió hem realitzat per grups dues activitats online: una investigació a la xarxa per respondre unes qüestions sobre les eleccions a la II República (votants, resultats, conseqüències) i un test online per tal de repassar els continguts del tema. També s'han resolt els dubtes plantejats de cara a l'examen, que segueix el format de la prova PAU, la qual cosa lis serveix d'entrenament i preparació.

A fi de comptes, m'he sentit molt a gust durant les hores de docència i estic molt contenta per la resposta dels alumnes a la metodologia plantejada. He tractat de combinar l'ús de les TIC (presentació power point, audiovisuals, activitats online) i un aprenentatge basat en el diàleg continu. Unes sessions on han aprés ells i elles però fins i tot jo, perquè gràcies a l'ajuda del meu tutor Alberto Andrés, he posat en pràctica algunes estratègies innovadores apreses en la teoria durant el primer quadrimestre al Màster. Estic totalment convençuda de que el més important és fer partícip a l'alumnat del seu propi aprenentatge i donar-li les ferramentes per a que ho duguen a terme, motivant-los a pensar i raonar, que es facen preguntes i busquen respostes.

D'altra banda, el divendres vaig tindre l'oportunitat d'impartir una xarrada als alumnes de Batxillerat sobre les "Les dones en la Prehistòria a través de l'art". La idea va sorgir del meu tutor, aprofitant que jo treballe desde fa uns anys en l'àmbit de l'Arqueologia de Gènere i Feminista a la Prehistòria i que el dia 8 de març es celebra el Dia Internacional de la dona treballadora. Va ser una experiència molt gratificant perquè ens vam aproximar a les manifestacions artístiques del passat per a visibilitzar al col·lectiu femení i desmuntar els estereotips i els rols que s'adjudiquen a homes i dones i que no fan més que obstaculitzar el camí cap a l'equiparació i la igualtat. La participació dels alumnes durant la meua intervenció, crec que reflecteix que almenys un poc, vaig poder despertar el seu interés i curiositat. I jo, més que encantada d'haver-ho aconseguit.

Quant a l'observació de classes als diferents cursos d'ESO, m'adone, fins i tot als de primer cicle, de la diversitat dels grups i la desigualtat entre uns i altres pel que fa al rendiment, el comportament i l'actitud de l'alumnat, la qual cosa abordaré les pròximes setmanes, quan faja una valoració general de la meua tasca d'observació, ja que és un tema que em crida prou l'atenció i que mereix una reflexió més detallada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario