lunes, 2 de marzo de 2015

5a setmana de pràctiques: 23-27 de febrer

En aquest post setmanal m'agradaria valorar l'altre grup on dona classe el meu tutor Alberto Andrés. Desde la primera setmana he estat observant les sessions a 2n Batxillerat d'Història d'Espanya. La metodologia és habitualment una explicació magistral molt participativa on els alumnes sols utilitzen llibre (que sols conté documents escrits i gràfics, no teoria) en determinades ocasions.

Tot el material necessari i complementari s'allotja a una plataforma digital a la que té accés tot l'alumnat i d'on es descarreguen els apunts dels temes. Alberto Andrés utilitza a classe internet, presentacions, gràfiques, imatges, documents o vídeos que es visualitzen mitjançant el projector. Els alumnes estan continuament fent-li preguntes i responen al que ell planteja amb prou interés i predisposició. 

L'observació de la seua metodologia i les converses amb ell, m'han servit moltíssim per a planificar la unitat didàctica sobre la II República Espanyola, una tasca que ha requerit de prous hores de treball durant les quals, m'he adonat del que costa preparar les classes.

En la primera sessió he partit d'una situació problematitzada: un debat sobre el dret al vot femení. La classe l'he dividida en dos grups; uns han sigut Clara Campoamor i els altres, Victoria Kent i han hagut de discutir emprant els arguments que l'una i l'altra exposaren a les Corts. Destacaria que han respost molt positivament a l'activitat i he aconseguit l'objectiu: despertar l'interés en el tema de la II República, fins i tot qüestions relacionades amb l'educació i l'esglesia, al voltant de les quals estructuraré les següents classes.

Amb suport d'una presentació power point he desenvolupat el tema al llarg de les dues sessions següents, establint un diàleg continu amb l'alumnat molt actiu responent a les meues preguntes per tal d'anar construint el discurs i l'aprenentatge amb les aportacions de tots i totes. A més, amb algunes referències a la Vila Joiosa he despertat el seu interés apel·lant a les emocions. També han gaudit descobrin què eren les Misions Pedagògiques veent un breu documental.

Ara bé, durant aquest primer contacte m'he quedat encantada amb la participació i resposta a les meues propostes per part de l'alumnat, del clima dialogant creat a classe i en definitiva, m'he quedat amb ganes de més. Em quedarien dues sessions més i l'examen per a finalitzar la unitat didàctica programades per a la propera setmana. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario