L’acollida al centre ha sigut
excepcional. Han sigut dies en els que els alumnes del Pràcticum hem conegut
les instal·lacions i el personal de l’IES la Malladeta de la mà de la coordinadora
Maria Sellés. A més, ens ha proporcionat un
dossier amb l'organització i estructura orgànica del centre, l'oferta educativa
i els recursos humans amb què conta, el calendari, objectius i proposta
d'activitats durant les pràctiques, l'horari del tutor i un plànol de l’institut. La primera impressió és que es tracta d'un centre gran i molt nou.
Durant aquesta setmana de benvinguda també he conegut al meu
tutor Alberto Andrés i altres membres del Departament de Geografia i Història.
Aquesta primera setmana he tingut l’oportunitat de conèixer els grups i metodologia
emprada a les seues classes.
D’una banda, al grup de 2n de Batxillerat de Ciències
imparteix l’assignatura d’Història d’Espanya, seguint l’estratègia
de la lliçó magistral molt participativa ja que estableix un debat amb els
alumnes que intervenen continuament plantejant dubtes o responen a les qüestions
que proposa Alberto, generant-se una dinámica dialògica i d’interactuació permanent.
D’altra banda, el meu tutor és professor del grup de 2n del PQPI Taller Marítim dins de l’Àmbit
Social. Em pareix molt interessant la forma de treballar amb els 10 alumnes que
componen el grup, ja que Alberto Andrés aplica una estratègia educativa integradora i
inclusiva que atén a la diversitat i basada en un aprenentatge mitjançant
projectes cooperatius d’investigació: el Projecte ROMA. Estic ansiosa per veure
en la pràctica de l’aula de què es tracta, com funciona la metodologia i com
respon l’alumnat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario