Sens dubte, una setmana molt intensa d'inmersió al centre,de la que destacaria algunes de les coses que m'han cridat l'atenció i m'han paregut especialment interessants, a banda de la predisposició dels membres de l'equip directiu i personal docent i no docent, a resoldre'ns qualsevol dubte i a fer-nos sentir part integrant i activa al centre. Durant aquestos dies, he aprés també el funcionament de la biblioteca i de les hores de guàrdia.
Des del meu punt de vista, cal destacar el desenvolupament al centre durant aquest curs acadèmic 2014-2015 de dos projectes d'innovació educativa que promouen noves maneres d'aprendre que incentiven la creativitat: "El còmic com a estratègia didàctica en el foment de la lectura" i "L'aula especial d'integració a través de la música".
Especialment gratificant em va resultar la sessió amb Jesús Moreno on mitjançant diversos jocs vam aprendre quines habilitats deuriem desenvolupar i alguns trucs, desde la seua experiència, de cóm ser un bon docent. Fonamental, ser un mateix i tindre moltíssima paciència! Sens dubte, grans consells.
Per a mí, també molt important la labor de l'Equip de Convivència i Mediació, la seua reunió setmanal dedicada a la formació dels docents en temes de mediació on debatixen sobre problemes que afecten a grups concrets i determinen les actuacions pertinents. Jo he tingut l'oportunitat d'observar una intervenció a 1er d'ESO A on Alberto Andrés mitjançant dinàmiques de grup ha resolt un conflicte de tota la classe amb una persona concreta que generava tensions i enorme malestar entre uns i altres. Impactada de la duresa de les paraules de xiquets i xiquetes de 12 anys cap a determinats companys i a la vegada recomfortada de veure que hi ha una preocupació i implicació en la resolució de problemes de convivència a les aules.
Així mateix, dins d'aquest àmbit, es realitza un taller amb molt d'èxit entre l'alumnat per a formar mediadors i mediadores en conflictes; i també es du a terme el programa de Tutoria entre Iguals on un alumne de 3er d'ESO tutoritza i ajuda en cas de necessitar-ho a un de 1er d'ESO, la qual cosa ha reduit en gran mesura els casos d'assetjament i similars.
No hay comentarios:
Publicar un comentario